Tuesday, June 15, 2010

Public Mutual ke? Atau yang lain ke?

Sebab ramai betul yang bertanya saya mana satu lebih baik public mutual ke? Ke yang lain lagi best. Atau sama je. Cuma public mutual lebih besar.

Saya cuba bagi pendapat tapi dah tentu pendapat saya alah paham ajelah.

Bagi yang baru masuk sebagai UTC, kita kena bagi servis yang baik kepada pelanggan kita. Bukan jual , jual dan jual. Kita adalah consultant. Kita mempunyai pendapat tersendiri mengenai market. Bila market naik kita beli equity yang sesuai tapi bila market turun, kita beli dana yang sesuai ketika jatuh. Antara dana yang sesuai adalah money market fund. Di public Mutual kita ada public islamic money market fund. BUKAN semua company ada money market fund. Check dulu.

Public mutual adalah yang terbesar dan memenangi anugerah untuk beberapa tahun berturut-turut. lebih 1/3 dana private diurus oleh public mutual. 2/3 lagi dikongsi oleh 40 ke berapa unit trust company. Ramai pula yang percaya di public mutual tetapi tidak yang lainnya sebab ada syarikat dana-dana yang dah tutup. Ramai agen yang bertukar dari company lain ke public mutual. Kemudian nanti mereka yang di company lain sukar mendapatkan client dan lebih sukar mendapatkan downline. Downline ini memberikan anda kemudahan tetapi nak dapatkan downline untuk join dia di company lain selain daripada public mutual adalah payah. Ingatlah ianya payah.

Anda kata "join public mutual sudah tepu sangat-sangat dan susah sangat." Kami di public mutual tidak perlu lawan kerana terlalu banyak dana dan kita baru ambil kurang 2% dari KWSP.

Antara sebab UTAMA adalah kita telah memenangi Best Islamic Fund Manager oleh falaika advisor. Saya amat pentingkan yang islamic sampai money market fund pun saya nak islamic. Banyak yang tak islamic. Money market tu pun biasanya orang fikir tak islamic. Tapi public mutual ada dana public islamic money market fund.

Di public mutual training adalah no 1. Dan harga pun murah. Nak recruit pun senang. Saya yang 2 tahun lebih telah dapat 15 orang di bawah saya. 3 orang lagi belum lulus exam.

No comments:

Post a Comment