Monday, June 14, 2010

Beri Kad adalah amat penting



Ramai yang tanya saya, macammana saya start berbual tentang amanah saham.

Saya tak tahu camne, ikut kesesuaian masa. Antara yang saya selalu buat adalah hulur card. Saya bagitau kat belakang ada jadual untuk EPF. Saya bagitau siapa yang ada EPF tapi TAK MELABUR memang SAH-SAH kemungkinan rugi itu tinggi. Kemudian saya tunggu dia bertanya. "Ni macam mana ni" , "EPF Boleh keluar ke?" , "Public mutual , kakak punya rugi kot." , "Saham sekarang ni tak bagus kan?".

Dua soalan akhir tu saya memang suka. Market kita memang OK, dia kata TAK. Sebab mungkin dia masuk awal tahun 2008 yang mana kita tidak menggalakkan orang masuk ke dalam dana dana equity kecuali kita suruh orang masuk Public Islamic Money Market Fund.


Sekiranya memang betul dia masuk awal 2008, maka suruh dia labur lagi supaya jadi lebih rendah harga yang dia beli. Agen boleh ada 2 orang atau 5 orang atau 6 orang tak kisah.





No comments:

Post a Comment